google analytic

Nuffnang

Wednesday, April 22, 2009

Family visit

Last Friday, mama, bapa dan Lina datang dari Labuan. Saja mau cuti2 di KL + melawat cucu nan baru sorang + anak sulung yang tercinta (aku la tu) + anak ke4 yang sedang study di UITM Shah Alam (si Nurul la tu)...

Sejak mama sampai sini, tiap2 malam, belum lagi kami makan di luar seperti selalu (aku kan malas masak)... jadi mama ja yang masak... yang paling seronok mesti la aku... pasal makan masakan mama yang tercinta... aku pun boring makan luar sebenarnya... walaupun aku kesian jua pasal mama kan memasak.. tapi deep in her heart (aku rasa la), she prefer to cook and dine in house daripada makan luar... bapa aku pun mesti suka... abang edi pun suka.. nda sudah2 memuji ja masakan mama... pandai husband aku ni... kadang2 pandai pula tu “wah.. ni special ni...”.. tau la wife nya ni jarang masak special2... ya la, aku masak special pun kalau kena komplen ja buat apa.. baik aku masak simple2 tapi dipuji melambung...

Untuk rekod, abang edi suka kalau aku masak sambal sardine, sambal ikan bilis, buat sambal belacan... hahahaha.. pasal dia kata special... tapi kalau aku masak kari, dia cakap biasa ja... macam tu, i leave it to the kedai2 yang berhampiran la.. hehehe...

Tapi bukan la every meal pun mama yang masak... sarapan selalu tapau nasi lemak... lepas tu lunch sabtu tu kami bawa dorang ke Restorang Rebung di Bangsar... ala, restoran yang Chef Ismail dan angkasawan negara, Dr. SMS punya tu... hari ahad pula, bawa dorang pigi Zoo Negara, pasal aku ada family day anjuran opis... lepas habis aktiviti, bawa dorang makan nasi ayam hailam di uptown damansara...

Zizou pun seronok.. ramai orang melayan.. bangun pagi senyum.. balik sekolah pun senyum.. kalau boleh malam pun mau tidur lambat.. kalau neneknya tertidur depan tv, dia tolong tepukkan.. hehehe.. petang2 atuk dan nenek bawa Zizou jalan2 pi jusco depan rumah... dah pandai pulak tu.. kalau lepas sekolah tanya sekolah macamana hari ni? Sambil menaikkan jari telunjuk yang sepatutnya thumb up “Besh...”.. ni mesti cikgu baru dia ajar ni.. hehe.. takpe la.. yang penting Zizou bahagia..

Tak bestnya... besok mama balik Labuan.. huhuhuhuh... rasa macam mau balik Labuan ja...

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...