google analytic

Nuffnang

Monday, April 13, 2009

Zizou dan Perut

Hari ni hari isnin...

Selalunya hari isnin ni hari boring yang amat.. pasal sesudah 2 hari cuti, tetiba hari ni keja balik..
Tapi bagi aku, hari ni best.. pasal insyaallah minggu ni akan jadi minggu yang best... pasal ‘beliau’ (in brunei means orang tua) aku datang dari Labuan.. bercuti 1 minggu.. yieha... syiok eh...

Lepas tu, Friday ni aku ada interview untuk dapatkan scholarship sambung belajar... harap2 kali ni ada rejeki... amin... kalau ada, ble la sambung study next year...

Yesterday, sepatutnya kami (aku, abang edi dan Zizou) ada sesi fotografi di Taman Botani.. tapi hujan daa.... sudahnya, bergambar bawah pondok ja... the next session akan ditetapkan kemudian, tapi kena buat pagi... pasal petang selalu hujan...

Untuk sesi bergambar tu ja, aku sudah beli 2 blouse baru... pasal byk baju2 aku sekarang sudah tidak sesuai dipakai lagi.. atau, kalau pakai pun, nampak la perut mummy yang sudah semakin mengembang...

Baru-baru ni, aku ada pinjam buku mengenai pregnancy dari perpustakaan ofis.. saja mau baca2... hehehe.. sambil2 tu tunjuk la Zizou gambar baby, gambar ibu mengandung... aku educate Zizou yang dalam perut ibu-ibu mengandung tu ada adik baby... (pasal Zizou ni ganas sangat, suka main terjah2 ke perut mummynya ni)...

So, since that day, Zizou selalu akan point ke perut mummy, pastu cakap “Baby”... kadang2 Zizou akan panggil “Helo adik baby” kunun bercakap dengan baby dalam perut... bagus lah... ingatkan sudah faham... sekalinya... Zizou ble tunjuk perut dia sendiri, pun cakap “Baby”... perut abang edi yang boroi tu pun Zizou akan point “Baby”...

Alamak... So, mummy kena explain lagi... “Yang ni perut.. tapi dalam perut mummy ada adik baby, dalam perut Zizou dan daddy tiada adik baby – tu perut saja”... pastu Zizou senyum2... faham ke tidak tu...

Yang bestnya, kadang2 Zizou akan tepuk2 perut mummy dengan manja sambil memanggil “Adik baby”... hehehe... tidak sabar pula rasanya bagaimana reaksi Zizou kalau perut mummy ni sudah semakin membesar lepas tu siap adik baby kick dari dalam pulak tuh... mesti Zizou excited...

2 comments:

  1. amik package ngan sape.. ngan zubye ke..neway all the best 4da interview..

    ReplyDelete
  2. tade pakej.. minta tolong kawan amik gambar (tp ada upah le..heheh).. pastu nanti buat photobook sendiri..

    senang camni..pasal dorang pun kenal zizou.. kalau strangers, pening pala photographer tu kang..

    thanks for the wish!

    ReplyDelete

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...