google analytic

Nuffnang

Tuesday, May 25, 2010

Zara – 7 bulan dah...


Hari ni Zara masuk 7 bulan...

Yeay!!! Tapi berat Zara baru 6 kg je... akibat dari sakit yang berpanjangan... demam la, batuk, selsema, cirit and the latest chicken pox... masih belum double weight dari berat Zara ketika lahir..

Hari ni pun ada selsema sikit2.... adakah kerana menangis yang tidak berenti? Pasal mau kena dukung saja? Atau kerana berjangkit lagi dari kawan-kawan nursery Zara?

Ntah la....

Tapi Zara sekarang memang suka menangis... pantang mummy and daddy bergerak sikit, mesti Zara mau nangis... kalau aku minta tolong si Zizou untuk bawa si Zara berborak... samada Zizou akan buat dunno.. atau Zizou akan 'tembak' Zara dengan pistol ultraman dan ben 10 yang berbunyi bingit dan berlampu laser... dan ini hanya akan menambahkan tahap tangisan si Zara..

It's normal... baby sebaya Zara sekarang sudah ada rasa separation anxiety..

Jadi, anak aku bukanlah alien... itu la senormal-normal baby...

Zara sekarang sudah pandai 'berenang'.. boleh dikatakan, Zizou adalah tukang sepah rumah manakala Zara akan menjadi tukang mop..

Dua beradik ini suka bermain toys yang sama... samada Zizou akan merampas mainan Zara, atau Zara akan menyebuk untuk bermain dengan toys yang sedang digunakan oleh Zizou... dan heran juga, mereka seakan tidak berminat untuk bermain toys yang berlainan pada masa yang sama... mesti mau berebut permainan yang sama..

Aku pula? Suka bermalas-malasan...

Sejak Zara sudah mula makan solid food, Zara lebih banyak makan nestum daripada makan bubur yang aku masak sendiri.

Kalau time Zizou dulu, rajin pula aku masak hari-hari.. (sebab si Zizou memang fussy, tidak suka makan nestum...)

Mummy Zizou dan Zara!!!! Tolonglah jadi rajin sikit!!!!!!

Oke... saya berazam untuk menjadi ibu yang lebih rajin...



No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...