google analytic

Nuffnang

Monday, May 24, 2010

Zizou the Great!

Semalam, pada jam 11 pagi, abang edi tertekan channel Astro Supersport (aku pun nda ingat la nombor berapa tu... kalau channel sport ni selalu aku abaikan ja... hohohohohoh)..

To my amaze, ada dokumentari pasal Zinedine Zidane, bekas pemain kebangsaan pasukan negara Perancis, Galacticos dan Juve. Sekarang ni musim World Cup, jadi, keluar la semua cerita pasal pemain bola dunia yang unggul ni termasuklah beliau. Dokumentari tu bertajuk – Zizou The Great.

Excitednya aku. Teringat aku bagaimana betapa aku memang suka dengan abang Zidane time aku bujang dulu. Kalau dia kasi masuk gol, tidak nampak pun riak-riak kunun perasan hebat di mukanya. Abang Zidane boleh buat selamba ja...

Kunun time tu, aku mula2 la berjinak-jinak untuk mengetahuikan diri pasal bola ni sebab kalau dating dengan abang edi, mesti time dating ialah masa yang tidak sesuai. Kalau time mau berdating tu, time tu la juga abang edi mau tengok bola. Dating apa la tu kunun? Dating di restoran mamak dengan skrin besar. Meja yang kalau boleh, yang paling dekat dengan skrin.

Mula-mula, bole la tahan kunun... aku buat bodo ja. Lama-lama, untuk menjamin kesejahteraan percintaan kami, aku terfikir, aku sakit hati pun nda guna – sebab abang edi sudah lama follow football before dia kenal aku. If you cannot beat them, join them!!!!!!!!!!!

Puas hati aku. Tapi aku bukan peduli sangat pun team kesayangan abang edi – which is Manchester United. Sekadar tau cerita la.. kalau sebelum tu, column pasal sport di newspaper aku buat bodo, tapi lepas mengambil polisi ambil tahu tu, maka aku akan baca – so boleh bertukar cerita dengan abang edi.

Bila selalu tengok bola ni – aku terpikat dengan abang Zidane.. Dipendekkan cerita, time aku mengandung si Zizou ialah ketika musim World Cup 2006 – jadi aku sepakat dengan abang edi untuk menamakan anak sulung lelaki kami – Zidane.

Sekarang ni, kalau aku nampak Zidane di kaca tv, aku akan bgtau anak aku si Zizou.

Aku = Addin, ada Zinedine Zidane! Tengok tu!

Zizou = Bukanlah... Addin Hotel Mania je (maknanya, Addin bukan Zinedine Zidane. Addin ialah watak Girang yang dipegang oleh Dafi dalam cerita Hotel Mania TV3 tu)... cheh!

Atau jika dalam situasi lain

Zizou = Bukan!!!!! Addin Daus je (maknanya, dia bukan Zinedine Zidane. Dia adalah Daus dalam Akademi Fantasia 8 tu je...).. cheh sekali lagi!!







Bukan calang-calang orang - masih kelihatan amat hensem walaupun botak

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...