google analytic

Nuffnang

Wednesday, September 26, 2012

80's blues

Tiba-tiba, terasa macam mau jadi kanak-kanak balik.
Mungkin pasal kepala aku pening sekarang ni, memikirkan writing aku yang macam tiada kesudahan.
Terasa kebengapan yang hebat.
So, sedikit pelencongan di sini untuk mengurangkan tahap stress.

Semalam cerita pasal Moero Attack.
Hari ni aku mau recall cerita lain.

Dulu, time aku kecil, tv memang akan banyak dikontrol oleh mama aku.
Every weekdays, jam 6 petang (ka 7 petang tu?) kami mesti tengok cerita kantonis di TV2.

Sebelah malam pula, aku memang ingat sangat yang mama akan tengok US gameshow, contoh:
Wheel of Fortune (macam Roda Impian)
Supermarket Sweep  (cari barang yang betul ikut clue, siapa yang terer berbelanja paling banyak)
Sampai sekarang, kalau aku mau speed shopping di supermarket, aku mesti menjerit dalam hati "Supermarket Sweep!"
Lose or Draw (lukis dan teka)


Dan kami adik beradik amatlah suka tengok cerita hitam putih especially cerita si P. Ramlee.
Bapa akan rekod cerita dalam tape guna PVR, dan kami akan selalu replay cerita tu sampai kami hafal dan ada cerita baru yang lain atau bosan.

Selain daripada tu, cerita kartun Disney pun jadi kegemaran. Kami paling ingat lagu dan dialog dari cerita Cinderella (contoh: Sing Sweet Nightangle) dan The Little Mermaid (contoh: Under the Sea). Lagu Someday Out There pun aku ingat (dari cerita American Tail).
Aku masih ingat cerita Fantasia (by disney). Lagu Zip-A-Dee-Doo-Dah.. Klasik betul.
Mama pun rajin kasi tape kami cerita kartun Disney classic yang ada di tv.

Hari tu aku beli dvd cerita Cinderella dan The Little Mermaid mau bagi si Addin dan Zara tengok.
Dorang tengok sekali ja..
Huuu.. sekarang kan zaman Disney Junior.. banyak kartun dari korea masuk..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...