google analytic

Nuffnang

Tuesday, September 25, 2012

Somersault berpusing


Mari karaoke sama2

Ini la drama bersiri jepun yang selalu 'menghasut' aku supaya tuang sekolah sesi petang (samada SK atau sekolah agama). Nasib la arwah bapa aku jenis strict yang amat, maka jangan mimpi la kalau kami dapat ponteng sekolah tanpa alasan yang munasabah. Tahap strict bapa aku tu sampai kalau aku demam pun aku boleh tidak sedar. Jangankan sakit perut, pening kepala pun aku tidak sure apa rasanya sampailah aku masuk asrama time Form 1 (pasal sudah kena jaga diri sendiri). Kalau aku sakit, bapa dan mama yang suruh aku berehat di rumah, aku mengikut arahan ja :)

Cumanya, jeles la sama jiran-jiran yang sebaya dengan aku bila dorang dibenarkan untuk ponteng sesi petang especially kalau sesi petang tu adalah sekolah agama. Maybe kalau sekolah kebangsaan susah sikit mau ponteng pasal dorang anak cikgu. (Waktu aku kecil kami tinggal di kuarters guru). Malu la kalau kedapatan ponteng kan.. huhuhu..  

Apa ja yang tidak famous pasal si Moero Attack time aku kecil tu? Nama watak utama si Chun. Terkenal dengan skill summersault berpusing, pakai reben rambut yang ada logo arnab, dan selalu mimpi pasal mama dia yang sudah meninggal. Soundtrack pun semua orang hafal. Siap ada transalation BM lagi. Mengikut perspektif aku yang baru sekolah rendah time tu, aku rasa cerita tu macam sudah jadi fenomena yang melanda kanak-kanak di Malaysia.

Semua la mau main bola tampar. Aku pula mati-mati fikir Jepun la negara yang paling terer sekali main bola tampar. Sekalinya bila tengok olimpik di tv, tiada pula orang buat summersault berpusing tu. Heran. 
 
Kenapa la dulu-dulu tiada fungsi PVR? sigh.. wahahaha.. Kalau ada, sure aku tidak banyak ketinggalan.  Tapi nasib baik juga kawan aku tu boleh ponteng, pasal dorang selalu record dalam tape. Jadi, bila balik sekolah, aku pinjam ja la tape dorang.

Ni kalau kena tayang balik di tv ni sekarang, entah aku mau tengok lagi ka tidak. Adakah si Addin dan si Zara pun akan tergila-gila cerita ni. Pasal cerita tu memang old school, semua pun mesti nampak cam klasik ja. Cerita jepun lagi tu, sekarang ni kan demam korea. Tapi dulu pun kena alih suara.

Maybe aku tengok. Sebab aku memang suka layan cerita lama :)

Kalau ada Rinhanekoma dan Oshin pun macam siok juga. 

1 comment:

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...