google analytic

Nuffnang

Friday, June 3, 2011

Bola kayu dan Baby Boy

Situasi 1: Bola Kayu

Aku sedang bersiap-siap, kami sekeluarga mau keluar.

Addin: Mummy, nanti Addin nak beli mainan.
Aku: Tak boleh beli mainan, Mummy dah tade duit nak beli mainan.
Addin: Addin tak minta Mummy, Addin minta Daddy je.
Aku: Eh.. ingat Daddy tu banyak duit ke nak beli mainan Addin?
Addin: Daddy banyak duit. Mummy tade duit.
Aku: Daddy tu mana ada banyak duit. Dia selalu main bola kayu je. (Abang Edi punya hobi, bermain snooker. Addin punya term is Bola Kayu).
Addin: Addin nak main bola kayu macam Daddy la..
Aku: Eh, kenapa pula nak main bola kayu?
Addin: Supaya Addin banyak duit syiling macam Daddy...
Aku: Duit syiling??? Akakakakakakakaka....
Tiba-tiba ada suara Abang Edi dari kejauhan... "I dengar tu..."

Kelakar la aku rasa... Anak aku pikir, pasal daddy dia main bola kayu la tu coins daddy dia banyak. Abang Edi cakap, tu maybe pasal si Addin selalu nampak daddy dia ja masuk duit dalam tabung, aku tidak pernah masuk duit dalam tabung.

And then, si Addin pikir pula kalau coins tu banyak, jadi cukup la untuk beli toys... ahahaha... kelakar kelakar...

 gambar ihsan blog orang..

p/s: Aku pun kena start tunjuk aku pandai simpan duit juga. Kepimpinan melalui teladan..


Situasi 2: Baby Boy

Addin: Mummy, Addin nak baby boy..
Aku: Hmmm???? Nanti la Mummy ambil baby boy orang..
Addin: Mana boleh.. nanti orang nangis baby boy dia dah kena ambil..
Aku: Camtu nanti Mummy ambil satu kat hospital la..
Addin: Tak boleh.. itu baby boy orang... (eheh.. pandai pula anak aku ni)..
Aku: Dah tu? Nak ambil kat mana?
Addin: Dekat perut Mummy laa....
Abang Edi: (ketawa berdekit-dekit sambil memandang aku)
Aku: Tanak la.. nanti bukannya Addin nak tolong jaga baby boy tu..
Addin: Addin jaga... Addin jaga dua-dua sekali (means Zara and the baby boy)...

Amboi.... pandai pula request mau ada baby boy... Jadinya, kalau si Zara sudah pandai bercakap nanti, dia pula request may baby girl...

Huhuhuuhu.... siapa la ajar anak aku mau ada baby boy ni... huhuuhuhu..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...