google analytic

Nuffnang

Thursday, June 2, 2011

Terminator 2

Lepas cerita aku menterminate TMNet 1515 aku, aku check pula bil Digi aku yang sudah lama tidak dipedulikan.
Tiap-tiap bulan aku bayar bil Digi, tapi aku tidak pernah tengok pun online bill yang dihantar.
Selagi servis jalan, henpon boleh dipakai, boleh call out, sms dan internet surfing, aku rasa ok ja..

Sekalinya, bila aku check semalam, rupanya ada RM200++ lagi outstanding.. gilaks!!!
Bila diteliti, baru la aku terperasan yang selama aku bayar ni, aku bayar bil henpon ja..
Tapi aku tidak consider bayaran untuk supplementary Digi Broadband yang aku buka untuk kegunaan si Nurul belajar dulu... Bilnya RM33/bulan...
Bayangkan ja RM33 tu dicarry forward sampai cecah RM200 lebih...
Membazirnya... sudah la aku nda guna pun Digi Broadband tu.. lupa pula aku mau claim tax... membazir membazir..

Jadi, pengajarannya sekarang, kalau tidak mau guna lagi, kena la tutup akaun tu..
Aku call Digi Helpline, dorang kata aku kena pegi Digi Center.
Digi Center yang boleh handle Account Closure ni bukannya banyak. CS tu bgtau yang paling dekat dengan aku ada di Kajang, tapi aku mana reti area Kajang ni.
Jadi aku pun pegi Digi Center di Sunway Pyramid, servis down la pula... Ya Ampun....

Untuk buang masa menunggu servis tu up balik, aku pun pegi la buang masa..
Mula-mula, aku pegi round F.O.S. Berhasil merembat 2 tights dan 1 long sleeve t-shirt untuk si Zara for RM30. (Comel-comel belaka!)
Lepas tu, cucuk duit di bank.
Beli cupcake pula di Chic Cupcake. Beli 2 jenis cupcake, Red Velvel dan Fatal Atrraction. (Dua-dua pun sodap!!)
Round Daiso. Pusing punya pusing, aku pun beli Oil Absorbent Pad, penutup kipas, fail clearholder, payung transparent ala Jepun, blackhead masque, bebola washing machine, straw bercorak... wahhh... banyaknya benda..

tengok kipas duduk aku sudah ada baju.. aku beli ni sebab si Zara suka buat stunt kasi masuk jari di tengah-tengah frame kipas tu.
 si Addin cakap aku pakai masque hitam ni macam hantu

fancy straw, interdental toothbrush dan bebola washing machine.

pad penyerap minyak masak terpakai.. (senget la pulak gambar ni)


Lepas aku buang masa dan buang duit tu, check balik Digi Centre, servis ok sudah.
Ambil nombor, tunggu sejam sepuluh minit (aku kena tunggu 5 orang), then aku kena attend tidak sampai pun 10 minit.
Bukankah bagus kalau urusan untuk aku terminate supplementary data plan tu tidak perlu dibuat di Digi Centre? Kenapa tidak boleh dibuat by call ja?
Bukannya dorang ambil pun simcard aku tu.

Nasib la. Yang penting, aku tidak perlu bayar RM33 setiap bulan buta-buta lagi.

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...