google analytic

Nuffnang

Tuesday, March 6, 2007

Sleeping with two men


Tiap-tiap malam aku tidur dengan 2 orang lelaki.. curang? Uii...jauh sekali. Tidak pernah lagi aku terfikir mau buat macam tu. Jauh-jauh palis.

2 of them – one is my husband, Edi. And the other one, not exactly a man, pasal dia masih baby boy – our son, Addin Zidane, or Zizou.

I enjoy co-sleeping with Zizou. Pasal senang mau breastfeed malam-malam. Time awal-awal tu, oleh kerana Edi takut tidur dengan baby, takut terhempap katanya, so kami pun belikan la baby cot for Zizou. Tapi oleh kerana aku penat mau mengalih Zizou ulang alik dari katil kami ke baby cotnya, so aku pun tekad, apa salahnya tidur sekali. Edi macam berat hati, tapi aku cakap, kalau dia rajin mau mengalihkan Zizou dari baby cotnya ke katil kami every time dia mau menyusu, aku ok ja. Aku menyusukan saja. Malas pula katanya.

Jadi sekarang, kami tidur bersama. Kalau Zizou terjaga kerana lapar, aku pun buat posisi menyusu cara baring. Kadang-kadang, aku pun tidak sedar kalau malam sebelum tu aku ada menyusukan Zizou ka tidak sebab most of the time, aku menyusukan Zizou dalam keadaan mamai. (Senang betul breastfeeding ni, tidak perlu bangun tengah malam bancuh susu. Kalau anak aku minum susu formula, aku suruh ja Edi yang buat..hehehe)

Kebaikannya, aku lebih banyak rehat. Zizou lebih rasa tenang pasal dia tau dia tidur dengan mummy dan daddynya. Dan Edi pun tidak perlu berjaga sebab Zizou tidak menangis kerana dia tidak perlu menunggu lama untuk disusukan. Tapi, rasa macam membazir pula bila baby cot tu tidak digunakan.

Yang penting, semua pun bahagia. He he..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...