google analytic

Nuffnang

Sunday, August 23, 2009

5th Parenthood Expo 2009 at MVEC

Aku mmg excited menunggu event ni. Solely pasal aku sudah aim mau beli beberapa item untuk colth diapering dan breastfeeding. Malas mau beli secara online. Aku prefer tengok barang2 tu di tangan, pilih2 then bayar - guna cash or credit card. Tambah2 lagi, hasil survey2 aku di internet, selalu di event ni, banyak pomotion dan discount menarik..

Kami sampai di Midvalley around 4.30. Mau buat quick shopping. Aku mmg mau pegi 3 booth saja - Tiny Tapir, Fabulous Mom dan MLO (Nurturing Concept).

See what I bought

Tiny Tapir

Ada cloth diaper dan cloth pad dijual sini. (lain2 barang pun ada, tapi nda la aku perasan appa ka barangnya tu). Ada cloth diaper Starbunz, Rumparooz, Grobaby dan Coolababy.

Hasrat di hati mau beli cloth diaper sini. Lama suda aku survey2 secara online. Cuma aku belum tengok dengan mata kepala sendiri (except for Smart Nappy Mothercare). Tambahan pula, aku pun mau kasi tunjuk sama abang edi.

Grobaby ni lama suda aku aim. Aku beli 1 set shell Grobaby (warna hijau katak) + 1 set Soakers + 1 set Booster dan 2 pieces of Coolababy (warna purple). Bila dikira2 balik, macam menyesal ja aku tidak ambil package Grobaby yang bagi 2 shell tu. Nda pa la.. kalau bagus betul tu Grobaby, nanti aku order lagi.

Aku suda kasi si Zizou try test. Cumil ja ia pakai Grobaby dan Coolababy tu. Sekarang ni, aku baru buat 1 kali pre-wash. Soakers, Booster dan Insert sedang dijemur di bawah matahari.

Fabulous Mom

Nursing Bra - Ni pun aku rasa macam tidak sesuai ja beli online. Aku mau tengok sendiri macamana. Ada fitting room disediakan. Tapi malas aku kan menunggu. Ada diskaun, berapa percent pun aku tidak ingat. Beli 2 bra. (Bra2 aku yang sebelum ni semua tidak syiok pasal tidak padded).

Washable nursing bra pad - dulu time zizou, aku selalu beli yang disposable ja. rasa cam membajir ja. ada juga yang aku beli di jusco. tapi boring bah. pasal rata ja.. susah aku kan mengadjust. kali ni, beli yang fab mom punya pasal bra pad dia ada contour. ada 20% off.

Nurturing Concept

Mau cari storage bottle sini. Sekalinya, ada product baru. 10 biji botol MLO BPA free dengan muatan 2 oz saja. Sesuai untuk storage expressed breast milk (kecil, tidak makan banyak ruang dalam freezer, boleh menambahkan motivasi ibu2 untuk mengepam - pasal cepat penuh dan boleh simpan bm ikut sukatan 2 oz). Introductory price at RM30.

Aku ada tanya pasal storage bags. Tapi tuan punya store kata dorang tidak jual due to not environmental friendly (disposable kan) dan kununnya bau makanan lain boleh masuk dalam storage bags tu (ini kes kalau freezer tu disimpan susu, daging, ayam, ikan segala). Ok la juga tu.. maknanya, aku akan simpan BM dalam bekas dadih ja la. (banyak lagi dalam stor aku, dulu beli pasal aku kemaruk mau buat cupcake kukus dan kuih tepung pelita).

Banyak juga aku berbelanja. banyak lagi booth lain yang buka. belambak baju baby+budak yang murah2... tapi abang edi kata tidak payah beli lagi... pasal kununnya banyak suda baju adik zizou aku beli sebelum ni. nanti adik baby sudah keluar pun boleh shopping lagi.

Lepas tu, round2 midvalley kejap. kunun abang edi mau beli baju kerja. akhirnya, tiada yang dia berkenan. terus kami ke Kelana Jaya. aku sudah reserve seat makan sungkai di Restoran Sari Ratu. Ambil lauk ayam gulai, lemak pucuk ubi, sambal merah, ikan tilapia goreng, es teler dan jus tembikai. tidak sempat ambil gambar pun... tau2 bila aku sudah habis meratah ikan tilapia tu, baru teringat mau ambil gambar.. huhuhuhu.

Syiok juga hari pertama Ramadhan aku tahun ni. Nda terasa penat dan lapar pun.. Alhamdulillah.

Ni hasil rembatan semalam

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...