google analytic

Nuffnang

Tuesday, August 4, 2009

Avent Bottle Warmer

Semalam, semasa berjalan2 mencuci mata di Jusco depan rumah sebelum balik jemput Zizou di nursery.. aku ternampak la satu set promo Avent warmer dengan harga RM269++.. dalam promo pack tu ada satu unit Avent Warmer, satu kotak bottle Avent 3 x 125ml dan satu pak pakaian baby. hmmm... kalau harga Avent warmer yang normal, RM277.... uish, ini sudah bagus.. mula2, agak hesitate untuk menyambar kerana harga yang mahal tu.. tp, pasal tinggal 1 unit tu ja... ambil ja la... huhuhuhu...

nasib baik la aku ada credit card... (bahaya sungguh)... duit cash pun mmg ada, tapi aku sudah letak tepi siap2 untuk bayar yuran nursery Zizou.. waktu membayar tu, pejam mata sambil buka saja lah... hehehe... bukan tu ja yang dibeli, ada 4 set mittens & booties untuk adik zizou dan sepasang pakaian basahan untuk zizou juga... (kesian zizou kalau dipinggirkan..)

sesampai saja abang edi ke rumah, aku pun tunjuk la abang edi 'hasil rampasan' aku. nasib baik abang edi tidak tergezut mendengar harga warmer tu... tapi dia cakap dia sponsor RM200 ja untuk Avent warmer tu.. cheh... seb baik aku pun ada duit sendiri... anyway, thanks abang edi...

abang edi bertanya, adakah tidak terlalu awal untuk beli warmer ni.. alasan aku "tidak"... satu sebab skrg tengah ada promotion... dan juga warmer ni boleh guna untuk panaskan susu zizou... sebab si zizou ni ada satu habit buruk... selalu minta buatkan susu, lepas tu dia suka minum sikit2... kalau ada baki, bila dia rasa macam sejuk sikit walaupun susu tu masih baru... dia memang akan reject... dan dia akan suruh buat susu baru... membajir betul la... "betul juga" balas abang edi..

si zizou pula sudah excited tengok Avent warmer tu dan bising "nak susu panas".... dan dia mau aku buat susu baru guna botol avent gemuk tu... temberang betul la... bila aku buatkan, dia reject... walhalnya, dia mmg tidak pandai guna botol avent pun, dari zaman dia baby lagi... dulu pun awal2nya aku bagi zizou guna botol avent, tp mengamuk tidak mau... mau juga pakai teat yang kecik (narrow neck bottle)... nasib baik botol avent tu aku dapat free sekali time beli Avent Manual BreastPump dulu... sudahnya, botol yang belum pernah diguna, aku jual dengan harga lebih murah dari retail price kepada colleague aku...

untuk adik zizou akan datang pun, aku akan bg dia try dua2 jenis teat... satu untuk narrow neck, dan satu lagi untuk wide neck.. suka hati la mau pilih yang mana.. botol murah ka, botol mahal..

ooo.. dan warmer tu nanti aku akan letak di nursery adik zizou.. pasal khabar yg aku tau dari cikgu sekolah zizou, dorang tiada warmer.. dorang rendam breastmilk dalam air suam ja... hmmm... takpe la... untuk menyenangkan cikgu2 tu, aku bg pinjam la warmer tu... biar dorang semangat mau bagi expressed milk kepada baby2 yang diasuh, bukan sahaja adik zizou tetapi juga kepada baby2 yang lain... semoga rezeki adik zizou untuk minum susu ibu akan bertambah2... amin...

p/s: cikgu zizou bgtau, nursery dorang mmg berpengalaman handle expressed breastmilk, sebab ramai ibu2 yang mengamalkan exclusive breastfeeding hantar baby dorang ke nursery tu... sukanya aku dengar...

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...