google analytic

Nuffnang

Monday, May 16, 2011

Gathering dengan kawan skolah lama

Gathering kami ni kena initiated and planned by my good old friend, si Liean yang lemah lembut dan penyabar orangnya. Entah apa angin si Liean ni, tiba-tiba ja dia post event invitation di Facebook mengajak semua kawan-kawan lama kami (tapi yang girls saja) iaitu PMR batch 95 dan SPM batch 97 dari SBPL (nama lama) or SMSL (nama sekarang) untuk berjumpa di Pavilion KL. Semua-semua la tidak kira yang berada di Labuan, Sabah, Sarawak, Semenanjung Malaysia hatta di UK sekalipun.

Akhirnya, yang confirm datang ialah 11 orang ja. Dari kesebelasan utama tu, ada 3 orang akan datang dari Kota Kinabalu iaitu si Alen, Jono dan Pirah. Tapi last minute, one of our friends dari KK terpaksa membatalkan rancangan kerana cutinya dibatalkan last minute sebab ada meeting. Tiada rezeki si Pirah la tu nampaknya. 

Yang dari area Klang Valley pula ialah si Liean sendiri as the event organizer, Faiz (sebagai tuan rumah tumpangan untuk kawan-kawan yang datang dari luar KL), Oneal, Netty, Jidah dan Fizah serta tidak ketinggalan ialah aku. Dan dari JB ialah si Siqim. 

Event invitation ni start dari bulan Mac lagi rasanya. So kawan-kawan dari KK boleh beli tiket flight awal. Si Liean juga ada menyediakan doorgift untuk kawan-kawan yang datang dan mystery gift untuk yang datang dengan pakaian dan mekap yang terlawa.

Kami semua kena menyediakan satu gift yang berharga tidak kurang dari RM50 untuk ditukar sesama sendiri ketika sesi gathering tu nanti. Niat aku ketika mau cari hadiah untuk kawan aku ialah supaya  orang yang dapat hadiah aku akan suka dan jatuh chenta dengan hadiah aku. Hadiah tu mestilah ada girly, stylo yet practical. Akhirnya, terjebaklah aku membeli sebuah beach bag dari Roxy (time tu ngam-ngam ada sales, discount baek punya). Aku suka betul dengan beg tu. Kalau bukan kerana gathering, mesti aku akan pakai sendiri. Bagus juga beli bag. Kot-kot kalau kawan aku yang dari KK dapat, ada la beg tambahan untuk sesiapa yang bertuah itu menyimpan hasil shoppingan :)

Hari yang ditunggu pun tiba..

7 Mei 2011, Saturday.
Start 12.00 noon.

First venue (Lunch) - The Lot Vietnamese Cuisine

the two early comers.. Liean dan aku :)

Aku, Faiz dan Jidah

Diana dan Oneal menelaah menu

aku dan Oneal order Wrap and Roll (buat sendiri).. memang sedap..

 Chee Cheong Fun..ni pun sedap.. sudah tinggal sebiji baru aku teringat mau ambil gambar

 teramat sedap sampai aku sayang mau menghabiskan.. hehe

doorgift by si Liean... touching.. setiap satu sudu tu ada engraved dengan ayat friendship yang jiwangz


Sebenarnya banyak lagi yang diorder. Aku jadi tukang rasa macam pengkritik dalam MasterChef. Semuanya sedap-sedap. Hasrat di hati mau ajak Abang Edi atau mama aku untuk makan di restoran vietnam ni lagi la.

Lepas kenyang makan lunch, kami pun pergi ke kedai aiskrim yang berdekatan untuk masa hidangan pembasuh mulut. 

Second venue (Dessert) - Art Cream Gallery

Diana, Faiz dan Alen
 Alen belanja semua aiskrim ni. Vanilla, Chocochips dan Blackforest. Review untuk aiskrim blackforest tu ada macam-macam. Aku rasa macam plastik, si Faiz rasa macam racun tikus, Netty rasa macam permainan belon tiup sendiri warna hijau dalam tiub kecik, si Liean ja yang rasa sedap. hehehe

bergambar beramai-ramai.. 

Lepas dessert, kami menunggu kedatangan si Siqim, Fizah dan Jono yang masih belum sampai-sampai. Lepas dorang sampai, kami pun menuju ke The Loaf untuk minum-minum tapi tidak cukup meja pula (atau ada meja sebenarnya tapi waitress di kedai tu malas mau layan kami untuk menyediakan meja sebab meja tu berat... whatever... your lost).. Jadinya, kami pun menuju ke La Bodega, nasib baik ada meja.

Third venue (Tea) - La Bodega




 tengok la hadiah yang melambak itu

 aku menyampaikan hadiah kepada si Jono.. apa yang kami ketawakan time tu pun aku tidak sure

 aku dapat hadiah dari si Fizah

 I have got this! :)

 Si Jono buka hadiahnya pula :) I'm glad you like it Jon!

 Si Oneal dapat hadiah pasal pakai bunga besar di bahu.. hehehe

End by 6.30 pm. Aku sempat singgah di The Loaf untuk tapau buns dan pastries yang sedap-sedap.

berposing depan Pavilion dulu sebelum balik

ni aku sama si Nurul yang juga ada date sama kawan-kawannya di Pavilion

 
hasil tapauan

Memang seronot gathering itu. Especially bila bercerita kembali tentang kenangan lama zaman jajal (nakal) dan gauk (nakal juga) di sekolah dulu. Berjumpa dengan rakan-rakan yang sudah lama tidak berjumpa. Bertukar cerita mengenai perkembangan terbaru. Insyallah lepas ni, kalau ada rezeki, kononnya kami mau bergathering di KK pula. Tidak dilupakan, good job Liean!!!

p/s: Aku suka betul dengan Pavilion KL. Senang dapat parking walaupun mahal. Tandas pun ok kerana tandasnya ada pili air, kalau macam toilet di KLCC ada tisu ja. 

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...