google analytic

Nuffnang

Wednesday, January 9, 2008

Baki trial

Baking? Yezza…. Sekarang mummy Zizou sudah ada oven… beli last weekend di Giant Bukit Kinrara… (sudah survey di Carrefour Alamanda, tp macam tidak best ja pilihan… lepas tu ingat mau pegi Jusco depan rumah saja… tp time tu hujan pulak… Jusco tu sudah la tiada covered parking)…

Beli jenama Takada, kapasiti 17 liter at only RM109. Tatau la jenama tu elok ka tidak… yang penting, aku tidak mau membazir beli benda yang aku baru mau try guna… so, kalau beli murah pun… let say nanti jadi tukun ka, rosak ka.. so, aku tidak akan menyesal… apa2 pun, aku beli guna duit aku sendiri… tamau pakai duit husband… psl takut oven tu jadi 'gajah putih'… lepas tu aku akan disindir2 oleh tuan punya duit… lebih selamat guna duit sendiri… hehehe…

First try, buat chocolate oat cookies… hasilnya? Menjadi tapi macam manis sikit… me and my hubby tidak fancy benda yang manis2 ni… so, next time kalau aku mau buat lagi, aku akan kurangkan gula..

Second try, aku buat sausage puff… hasilnya, amat memuaskan… husband aku yang bukan penggemar sausage pun jadi suka.. amat lah simple… just guna instant phrata jenama Kawan, sausage cheese jenama Ayamas, lepas tu disapu dengan kuning telur… bakar selama 40 minit… memang sedap…

Lepas ni, aku mau try buat puff pakai inti sardine, inti karipap keledek dan inti apple pie pula… gambar? Nanti aku upload kan…

Nya orang brunei, nyaman eh….

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...