google analytic

Nuffnang

Monday, January 10, 2011

My kids and my braces

ORANG TU PUN PAKAI 

Semalam, lepas kami hantar si Lina ke kolej kediamannya di UiTM, kami pun pigi la makan for early dinner di Restoran Pak Li di Seksyen 7, Shah Alam.. Sambil kami menunggu food sampai, tiba-tiba si Addin bising..

Addin = Mummy, Mummy... tengok tu.. orang tu pakai braces (sambil menunjukkan tangannya ke seseorang, excited lagi tu ditambah dengan suara si Addin yang kuat, Abang Edi cakap dia mengikut aku, high pitch.. cheh.. )

Mummy = Apa?

Addin = Mummy tengok tu.. orang tu pakai braces...

Aku ni macam bingung... apa yang si Addin bising-bising ni.. (sebenarnya aku yang kurang dengar.. pasal suasana time tu agak bising.. lagi satu, si Addin punya pronunciation agak kureng kalau guna huruf 'R')

Abang edi = Dia cakap ada orang pakai braces..

Then, aku pun tengok la ke arah tempat yang ditunjuk si Addin ni.. Rupanya dia tunjuk ke arah seorang minah yang sedang berborak dengan membernya.. Minah tu pun pakai braces juga.. tapi agak kurang ketara.. aku suspek dia pakai braces jenis ceramic..

Mummy = Oooo... aa ye la.. kakak tu pun pakai braces.. Addin jangan bising lagi.. bukan mummy ja yang pakai braces dalam dunia ni...


CITA-CITA

Abang Edi = Nanti Addin besar nak jadi apa?
Addin = Addin nak jadi doktor gigi
Abang Edi = Eh.. bukan Addin nak jadi pilot drive kapal terbang?
Addin = Tak.. Addin tak seronok jadi pilot.. Addin nak jadi doktor gigi je.. Addin nak cabut besi-besi tu.. 
Mummy = Nanti Mummy bawa Addin jumpa doktor gigi nak? Bagi doktor tu check gigi Addin.. Nak tak?
Addin = Nak.. Nak.. Seronoknya jumpa doktor gigi..

BERUS GIGI

Setiap kali lepas Addin berus gigi, aku mesti berus giginya sekali lagi.

Mummy = Buat macam ni... EEEEEE (sambil mengetap gigi)
Addin = Hmmm... (sambil mengerutkan dahi) Jangan macam tu mummy.. Addin tanak tengok besi...
Mummy = Ngada la... buat je.. nak berus gigi depan ni...


KETUK-KETUK

Zara ada satu habit.. dia suka buka bibir aku dan ketuk-ketuk braces di gigi aku dengan sikat.. dia ingat braces aku ni toys ka apa.. huhuhuh..

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...