google analytic

Nuffnang

Wednesday, March 2, 2011

There's No Harm in Asking (2)

Aku dapat bil SYABAS - SYABAS ada hutang aku -RM91.45.

Macamana boleh dorang hutang aku banyak tu? Adakah aku terlebih bayar?

Jawapannya - YA. Aku boleh tersilap masukkan jumlah RM100 instead of RM10 time buat payment menggunakan Maybank2U.

Bijaknya la aku. Abang Edi cakap - itu tiada hal. Next months punya bil tak payah bayar.

Masalahnya, bila masa la hutang SYABAS tu mau habis. Kurang-kurang pun 9 bulan lagi. Sudahlah rumah kami ni tidak banyak guna air. Plus, Kerajaan Negeri Selangor pun ada bagi rebat bil air (by the way, thanks PKR). Macam la aku mau duduk sini selama-lamanya pun (rumah ini hanya rumah sewa). Mana tau ada rezeki, boleh masuk rumah sendiri. Or worse, kena cari rumah sewa yang lain. (Minta dijauhkan.. malas suda mau pindah-pindah ni).

Aku pun nekad mau call customer service Syabas. Konon, mau minta balik duit yang terlebih bayar tu. Abang Edi tanya - boleh ka? Hmm... belum try, belum tau.

Setelah call, aku dimaklumkan, yang aku boleh buat surat kepada Unit Bil, SYABAS Cawangan Petaling Jaya untuk minta balik duit aku tu dengan disertakan salinan bil dan resit pembayaran.

Ini sudah bagus!

Untuk pengetahuan, Customer Service SYABAS amatlah efektif. Tiada arahan komputer yang berjela-jela, panggilan diangkat setelah tidak lebih dari 2 deringan, good interaction with customer - dan customer service officer itu juga amatlah mesranya. 5 bintang kepada SYABAS Customer Service (out of 5 stars juga la).

So, next step, mengarang surat. (bukan mengarang entry blog.. huhuh)

No comments:

Post a Comment

Feel free to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...